Укрзалізниця і General Electric підписали угоду на $1 млрд

Все про економіку та фінанси

Сьогодні «Укрзалізниця» та американська компанія General Electric підписали рамкову угоду щодо 15-річного партнерства оновлення та модернізації рухомого тягового складу, повідомляє прес-служба УЗ.

Як зазначається, в заході взяли участь Президент Петро Порошенко, посол США в Україні Марі Йованович, президент і головний виконавчий директор GE Transportation Рафаель Сантана.

«Це найбільший проект за усі 8 років роботи компанії GE в Україні, вартістю понад 1 млрд дол. США. Україна запозичить технології, отримає великі переваги від приходу GE. Це потужний сигнал інвесторам, що Україна змінює спосіб ведення бізнесу, що добре для населення і для економіки», - прокоментувала Марі Йованович.

Як зазначається, наприкінці 2018 року та впродовж першого кварталу 2019 року планується постачання 30 вантажних дизельних локомотивів GE TE33AC з рівнем локалізації 10%. Їх виробництво стартує на початку 2018 року в США і перші поставки заплановані вже цієї осені.

Поступово рівень локалізації буде доведений до 40%. Українські підприємства, які будуть залучені в кооперацію та сертифіковані GE, отримають змогу стати постачальником товарів та послуг для GE та інших виробників під час реалізації аналогічних проектів в інших країнах.

Як пише «Економічна правда», для постачання перших 30 тепловозів було укладено договір купівлі-продажу між General Electric і державним Укрексімбанком, розміром 140 млн доларів.

"[Фінансування проекту передбачає] активне залучення на першому етапі українських банківських структур, на другому етапі - наших партнерів зі Сполучених штатів Америки", - сказав Петро Порошенко.

Держбанк потім передасть тепловози у фінансовий лізинг "Укрзалізниці".

Голова правління Укрексімбанку Олександр Гриценко повідомив, що договір підписано під гарантії американського банку Citi.

Як зазначив міністр інфраструктури Володимир Омелян, попередньо мова йде про локалізацію виробництва на базі Крюківського вагонобудівного заводу. При цьому, переговори між сторонами ведуться напряму, без залучення  Мінінфраструктури.

Загальний обсяг постачань локомотивів до 2034 року сягне 225.

У рамках реалізації угоди в Україні необхідно також створити базу для довгострокового технічного обслуговування тепловозів і модернізувати 75 локомотивів із наявного парку "Укрзалізниці".

В.о. голови "Укрзалізниці" Євген Кравцов зазначив, що за всю історію компанії вона придбала лише 8 нових локомотивів, і сьогодні стала "вузьким горлом" для розвитку української економіки.