"Укрзалізниця" подала позов до банку Ахметова на 1 млрд грн

Все про економіку та фінанси

22 березня Госпсуд м. Києва відкрив провадження в справі №910/3395/19 за позовом “Укрзалізниці” до ПУМБ про стягнення 1,05 млрд грн “безпідставно набутих грошових коштів” (цитата) за кредитними договорами №13.11-555 від 07.11.2013, №13.11-556 від 07.11.2013, №13.11-557 від 07.11.2013, укладеними з держпідприємством “Донецька залізниця”.

Додамо, що в 2016 році Госпсуд м. Києва задовольнив позов ПУМБ до “Укрзалізниці” в справі №910/11455/16 та вирішив стягнути з відповідача як правонаступника “Донецької залізниці” 22 млн дол заборгованості (549 млн грн) за вказаними кредитними договорами. Київський апеляційний госпсуд залишив без змін це рішення, а Вищий госпсуд його скасував та відправив справу на новий розгляд у суд першої інстанції (з огляду на те, що процес припинення ДП “Донецька залізниця” не був завершений). Розгляд цього спору продовжувався в 2018 році (в т.ч. призначалася судова експертиза, через щодо провадження в справі зупинялося).

Як писав Finbalance, в 2016 році Госпсуд м. Києва своїм рішенням, яке було залишене без змін Київським апеляційним госпсудом та Вищим госпсудом, задовольнив позов “Таскомбанку” до “Укрзалізниці” та “Донецької залізниці” в справі №910/6426/16 про стягнення 5,4 млн дол заборгованості. У 2017 році Верховний Суд ці рішення скасував та відправив справу на новий розгляд. У вересні 2018 року Госпсуд м. Києва відмовився задовольнити відповідний позов “Таскомбанку” та зобов’язав банк повернути для “Укрзалізниці” 140 млн грн, сплачених "Укрзалізницею" для “Таскомбанку” в рамках виконання судового рішення в цій справі, винесеного в 2016 році. Разом з тим, в листопаді 2018 року Північний апеляційний госпсуд за клопотанням “Таскомбанку” скасував ухвалу суду першої інстанції про повернення банком 140 млн грн для “Укрзалізниці”.

У січні 2019 року Президент Петро Порошенко підписав закон про мораторій на стягнення активів з “Укрзалізниці” за борги “Донецької залізниці”.

Раніше "Укрзалізниця" заявляла, що на окупованій частині Донецької та Луганської областей залишилося близько 25 тисяч вагонів - як УЗ, так і інших власників. "Це приблизно чверть вагонів парку компанії. Крім того, там залишилося багато нерухомого майна УЗ. Приблизно 60-70% майна "Донецької залізниці" залишилися там", - зауважували в "Укрзалізниці".

Про судові спори “Укрзалізниці” та “Донецької залізниці” з Промінвестбанком - тут, зі Сбербанком - тут, з ВТБ Банком - тут.