Відповідно до матеріалів Госпсуду м. Києва, ПАТ «Українська залізниця» намагається в судовому порядку домогтися визнання недійсними кількох кредитних договорів з Промінвестбанком:
- №20-3759/2-1 від 29.12.2011;
- №20-3760/2-1 від 29.12.2011;
- №К-03/140 від 07.03.2012.
Як писав Finbalance, 26 липня Госпсуд м. Києва задовольнив позов Промінвестбанку до ПАТ «Українська залізниця» та вирішив стягнути з відповідача 12,6 млн дол й 121,3 млн грн боргу за договором про відкриття кредитної лінії №20-3760/2-1 від 29.12.2011 (позичальником було Державне територіально-галузеве об`єднання "Південо-Західна залізниця").
Як констатував суд, у зв`язку із створенням ПАТ "Українська залізниця", відповідно до чинного законодавства, усі права та обов`язки "Південо-Західної залізниці" за кредитним договором перейшли до "Укрзалізниці".
При цьому Госпсуд м. Києва розглядає ще три позови Промінвестбанку до ПАТ «Українська залізниця»:
- про стягнення 66,4 млн дол та 113,4 млн грн;
- про стягнення 8,6 млн дол та 83,3 млн грн (на підставі договору про відкриття кредитної лінії №20-3459/2-1 від 29.12.2011);
- про стягнення 12,5 млн дол та 116,4 млн грн.
Нагадаємо, в березні «Укрзалізниця» звернулася за роз’ясненнями до Кабміну, чи варто повертати Промінвестбанку борги, з огляду на ризик, що відповідні кошти, як зазначалося, можуть бути спрямовані на фінансування тероризму та підтримку військової агресії Росії проти України.
Як писав Finbalance, відповідно до ухвали Печерського райсуду м. Києва від 09 серпня, Головна військова прокуратура Генпрокуратури здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42017000000000861 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.258-5 Кримінального кодексу («Фінансування тероризму»).
У документі наводилися дані прокуратури, що «керівництво та посадові особи ПАТ «Укрзалізниця» шляхом формального представництва інтересів ПАТ «Укрзалізниця» в судах створюють широку можливість стягнення понад 7 мільярдів 758 мільйонів гривень [боргів] утворених протягом 2007-2013 років ДП «Донецька залізниця» перед банківськими установами із капіталом Російської Федерації». Як констатується, виконання рішень судів «тягне тяжкі наслідки ПАТ «Укрзалізниця».
Серед банків з російським держкапіталом названий лише Сбербанк (59 млн дол), також згадана компанія «ВТБ Лізинг України» (34,9 млн дол). Крім того, в судовій ухвалі фігурують два банки з українським капіталом: ПУМБ (22,5 млн дол) та «Форум», який на ліквідації (13,6 млн дол).
Як писав Finbalance, у березні Госпсуд м. Києва відмовився задовольнити два позови Сбербанку до «Укрзалізниці» про стягнення
- 47,8 млн дол та 59,6 млн грн за кредитними договорами 2012 року (боржник – ДП «Донецька залізниця»);
- 55 млн дол на підставі договору про відкриття кредитної лінії від 2011 року (боржник – ДП «Донецька залізниця»).
Свої вимоги банк-позивач обґрунтовував тим, що зобов’язання ДП «Донецька залізниця перейшли до його правонаступника - ПАТ «Українська залізниця» - з моменту реєстрації останнього, тобто 21.10.2012.
Водночас суд дійшов висновку, що ПАТ «Українська залізниця» не набуло прав та обов`язків, як правонаступник Державного підприємства «Донецька залізниця», оскільки процедура реорганізації ДП «Донецька залізниця», проведення інвентаризації його майна, а також передача майна, всіх прав та обов`язків від ДП «Донецька залізниця» до ПАТ «Українська залізниця» призупинена до завершення АТО.