"Укрзалізниця" і "Укргазбанк" 27 грудня підписали договір, що передбачає надання компанії кредиту в розмірі 4 млрд грн на 5 років, повідомили в прес-службі "Укрзалізниці", пише УНІАН.
"Цей кредит - перше залучення позикових коштів з моменту створення товариства. У рамках укладеного договору "Укрзалізниця" і "Укргазбанк" остаточно врегулюють питання про реструктуризацію простроченого фінансового боргу, попередньо створеного залізницями України, правонаступником яких є товариство, перед банком на суму близько 520 мільйонів гривень", - сказано в повідомленні.
Наголошується, що реалізація домовленостей керівництва "Укрзалізниці" і банку про надання фінансування стала можлива насамперед після прийняття в кінці серпня урядом постанови про деякі питання узгодження умов внутрішніх довгострокових (більше одного року) та зовнішніх кредитів (позик), надання гарантій і поручительств "Укрзалізницею", яке спростило механізм узгодження держорганами залучення "Укрзалізницею" запозичень.
"Компанія ініціювала пролонгацію дії постанови на 2017-й і її позитивний ефект планується поширити на наступний рік", - відзначили в прес-службі УЗ.
У повідомленні підкреслюється, що залучення кредиту від "Укргазбанку" є одним з етапів реалізації програми реструктуризації місцевого боргу "Укрзалізниці", яку члени правління компанії презентували 22 листопада 2016 року в Лондоні під час зустрічі з утримувачами євробондів компанії.
"Запозичення структуроване у вигляді відновлюваної кредитної лінії в національній валюті України, що, на відміну від строкових валютних кредитів, які зараз становлять більшість кредитного портфеля компанії, дозволить зменшити витрати на обслуговування такого запозичення, знизити валютні ризики і забезпечить більш ефективне використання залишку коштів на рахунку", - підкреслюється в прес-релізі.
У прес-службі додали, що зараз "Укрзалізниця" продовжує роботу щодо поліпшення структури кредитного портфеля, передусім у співпраці з державними банками України.
Раніше "Укрзалізниця" повідомила про збільшення залишку грошових коштів на поточних рахунках до 7,5 млрд грн на 20 грудня з 3,2 мільярда гривень на початок поточного року.
Довідково
У травні 2015 року «Укрзалізниця» повідомила кредиторам про настання технічного дефолту підприємства й зазначила, що планує провести реструктуризацію боргу перед приватними кредиторами на 32 млрд грн при загальній сумі боргу в 37,5 млрд грн. Із них внутрішній борг перед приватними кредиторами становив близько 22 млрд грн.
На початок 2016 року кредитний портфель компанії, 85% якого номіновано в іноземній валюті, становив 46,9 млрд грн, що на 11,5% менше показника за станом на кінець року – на 20 грудня її розмір скоротився до 41,5 млрд грн.
На початку року «Укрзалізниця» реструктуризувала зобов`язання на суму 500 млн дол за євробондами, домовившись про продовження терміну користування позикою до 2021 року.
На початку листопада голова правління "Укрзалізниці" Войцех Балчун повідомив, що кредитний портфель компанії становить 43 млрд грн, із яких 83% в іноземній валюті. За словами Балчуна, керівництво компанії веде переговори з кредиторами про переведення боргу на нацвалюту для скорочення валютних ризиків.
07 грудня власники єврооблігацій «Укрзалізниці» на суму 500 млн дол погодилися до кінця 2017 року продовжити відмову від крос-дефолту за внутрішньою заборгованістю, в тому числі Донецької залізниці. Відповідну пропозицію компанії підтримали власники 93,48% цінних паперів.
20 грудня Верховна Рада прийняла закон про введення мораторію на примусове стягнення понад 4 млрд грн коштів з рахунків ПАТ "Укрзалізниця" за борги її регіональної філії "Донецька залізниця", майно якого знаходиться на території проведення антитерористичної операції на сході країни.