Проект держбюджету на 2018 рік (законопроект №7000) підготовлений на основі прогнозу курсу на кінець грудня-2018 на рівні 30,1 грн/дол, йдеться в пояснювальній записці до документу.
Нагадаємо, на минулому тижні міністр фінансів Олександр Данилюк заявив, що проект держбюджету на 2018 рік розрахований на основі курсу 29,3 грн/дол (слід розуміти, мався на увазі середньорічний показник, - ред.).
До слова, держбюджет-2017 розраховувався на базі середньорічного прогнозу курсу на рівні 27,2 грн/дол та 27,8 грн/дол – на кінець грудня.
Як зазначається в проекті держкошторису на 2018 рік, він підготовлений на базі ще таких макроекономічних прогнозів:
- зростання ВВП – на 3%;
- збільшення номінального ВВП – до 3247,7 млрд грн;
- споживчої інфляції (грудень до грудня) – 7%;
- середньомісячної зарплати – до 8629 грн (у реальному вимірі – на 10,9%
- зростання експорту товарів і послуг – на 7,3% (до 54,4 млрд дол), імпорту – на 8% (до 61,8 млрд дол);
- чистого притоку прямих іноземних інвестицій – на рівні 3,0-3,5 млрд дол;
- зниження безробіття до 9,1% (з 9,3%, які очікують у 2017 році);
- зростання промислового виробництва – на 3,9% (у т.ч. машинобудування – на 7,2%; металургії – на 3%);
- зростання сільського господарства – на 1%.
Раніше в уряді зазначали, що в проекті держбюджету-2018 передбачене
- підвищення мінімальної зарплати до 3723 грн (+16,3% до поточного рівня);
- зростання видатків на оборону та безпеку до 164,9 млрд грн (+14,8% порівняно з 2017 роком), що складе 5% прогнозованого ВВП;
- збільшення витрат на освіту до 217,5 млрд грн (+18,3%), у т.ч. підвищення зарплат вчителям на 25%;
- зростання витрат на охорону здоров’я до 112,5 млрд грн (+11%);
- 122,7 млрд грн на соцдопомогу (+4,3%), в т.ч. 55,1 млрд грн на субсидії та 57,9 млрд грн на виплати малозабезпеченим сім’ям;
- зростання держпідтримки АПК до 7,3 млрд грн (з 6,3 млрд грн), у т.ч. 1 млрд грн на програму 20-відсоткової компенсації вартості української сільгосптехніки; 2 млрд грн на підтримку рослинництва; 2,3 млрд грн на підтримку тваринництва;
- доходи зведеного бюджету - 1,1 трлн грн; зростання місцевих бюджетів на 36%.
Податкові "особливості"
Відповідно до пояснювальної записки до проекту держбюджету на 2018 рік, його дохідна частина розроблена з урахуванням таких особливостей:
рентна плата за користування надрами для видобування вуглеводнів:
зарахування до місцевих бюджетів 5% рентної плати за видобуток природного газу, нафти та газового конденсату у обсязі 1,9 млрд. грн., згідно з нормами Бюджетного кодексу.
частина чистого прибутку, що вилучається до державного бюджету відповідно до закону:
зменшення нормативу відрахувань частини чистого прибутку з 75% до 50%.
Також було враховано:
індексацію ставок, виражених у абсолютних значеннях по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів, використання води, надр непов’язаних з видобутком, користування радіочастотним ресурсом, а також по екологічному та акцизному податках, додаткові надходження у обсязі 6,6 млрд. гривень;
збільшення специфічних ставок акцизного податку на тютюнові вироби з метою виконання вимог Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, додаткові надходження у обсязі 7,3 млрд. гривень.
додаткові надходження у обсязі 1,9 млрд. грн. від затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей та встановлення розміру плати за видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей (необхідно прийняти постанову Уряду).
Крім цього, враховано спрямування 50% надходжень (акцизний податок з пального і транспортних засобів, ввізне мито на нафтопродукти та транспортні засоби, плата за проїзд автомобільними дорогами), відповідно до бюджетного законодавства, до спеціального фонду державного бюджету на розвиток дорожнього господарства у обсязі 32,6 млрд. гривень.
Також враховано зарахування частини (13,44%) акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до бюджетів місцевого самоврядування у обсязі 7,6 млрд. гривень.
На загальний обсяг прогнозу доходів по основних податках суттєвий вплив мають макроекономічні показники фонду оплати праці найманих працівників і грошового забезпечення військовослужбовців, прибутку прибуткових підприємств, кінцевих споживчих витрат домашніх господарств, експорту та імпорту товарів і послуг, обмінного курсу гривні до долара США, а також обсяги виробництва підакцизних товарів, видобутку корисних копалин та інші показники.