Телеканал "1+1" змінив структуру власності перед націоналізацією Приватбанку

03.04.2017, 21:00

Відповідно до вимог закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення», до 31 березня цього року всі телерадіокомпанії в Україні зобов’язані були прозвітувати про свої структури власності станом на 31 грудня 2016 року та зміни, що відбулися протягом 2016 року.

Профільне видання «Детектор медіа» проаналізувало цю інформацію та виявило суттєві зміни в телеканалу «1+1».

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу «1+1» (ТОВ «Телерадіокомпанія «Студія 1+1») документами, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2016 року є Ігор Коломойський (опосередковано володіє 57,534% каналу), а власником істотної участі – Ігор Суркіс (опосередковано володіє 24,623% каналу).

Якщо порівнювати документи зі звітністю «1+1» річної давнини, то можна помітити, що опосередкована частка Ігоря Коломойського у власності каналу «1+1» зросла з 52,843% до 57,534%, а Ігоря Суркіса – із 17,157% до 24,623%. Крім того, вони перерозподілили частки в офшорах, через які володіють каналом.

Опосередкованими власниками 17,843% каналу «1+1» стали шість фізичних осіб, імена яких не розкриваються, оскільки кожен з них не є власником істотної участі. Нагадаємо, що минулого року активно поширювалися чутки про можливий перехід половини «1+1» людями з оточення Президента України, але всі сторони це заперечували. На сьогодні ж є незрозумілим, хто ці шість фізичних осіб, хоча їх частка й невелика.

У документах відображені чотири зміни, що відбулися в структурі власності «1+1» протягом 2016 року. Усі вони сталися 16 грудня 2016 року – за два дні до націоналізації «Приватбанку», про яку було оголошено пізно увечері 18 грудня. Тобто підтвердилося припущення, що перед націоналізацією «Приватбанку» його колишній співвласник Ігор Коломойський реструктуризував свої медійні активи. Це й пояснює підвищений інтерес Нацради з питань телебачення і радіомовлення до структури власності «1+1» та затягування з видачею каналу бланку його продовженої ліцензії.

16 грудня 2016 року в структурі власності «1+1» відбулися такі зміни:

1. Ігор Коломойський через п’ять нових трастів (з Британських Віргінських островів і Белізу) став власником 75% кіпрської компанії Caddoa Limited, яка опосередковано володіє 30% телеканалу «1+1». Раніше Caddoa Limited належала іншим п’яти офшорам з Британських Віргінських островів і Вест-Індії, які управлялися п’ятьма громадянами Кіпру (в чиїх інтересах – у структурі власності не було відображено).

2. Ігор Коломойський передав права на контрольний пакет акцій (50,002%) белізького офшору Harley Trading Limited, який опосередковано володіє 35,686% телеканалу «1+1», на користь шести не названих фізичних осіб, кожен з яких опосередковано став власником менш ніж 10% телеканалу, а отже не є власником істотної участі. Тобто 17,843% каналу стали належати шести не названим особам.

3. Ігор Суркіс через громадянина Кіпру Менелаоса Сазоса та офшор Bolvik Ventures Ltd з Британських Віргінських островів отримав 25% акцій кіпрської компанії Caddoa Limited, яка опосередковано володіє 30% телеканалу «1+1».

4. У структурі власності каналу з’явився офшор Dyson Investments Ltd з Невісу. Він став власником 49,02% акцій компанії CME Cyprus Holding II Limited з Кіпру, яка опосередковано володіє 70% телеканалу «1+1». Власниками Dyson Investments Ltd виступають Ігор Коломойський (50,1%) та Ігор Суркіс (49,9%) через громадянина Кіпру Менелаоса Сазоса та офшор Bolvik Ventures Ltd з Британських Віргінських островів.

Члени родин Ігоря Коломойського та Ігоря Суркіса не включені телеканалом «1+1» до переліку пов’язаних осіб, хоча Нацрада з питань телебачення і радіомовлення вимагає від своїх ліцензіатів вказувати в такому переліку родичів кінцевих бенефіціарів і власників істотної участі.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу «1+1» можна завантажити тут.

Нагадаємо, що перед новим 2017 роком у каналу «1+1» виник конфлікт з Національною радою з питань телебачення і радіомовлення з приводу затримки з видачею продовженої ліцензії на аналогове ефірне мовлення. 15 грудня Нацрада ухвалила рішення продовжити ліцензію «1+1», але після націоналізації «Приватбанку», про яку було оголошено 18 грудня, запитала в каналу «1+1» оновлені дані про кінцевих бенефіціарів, не віддаючи каналу бланк ліцензії. Генеральний директор групи «1+1 медіа» і телеканалу «1+1» Олександр Ткаченко заявив, що канал «1+1» не є активом «Приватбанку», у телекомпанії немає ані кредитів, ані боргових зобов’язань перед банком. Зрештою, 5 січня Нацрада видала «1+1» бланк ліцензії, хоча так і не отримала від каналу запитуваних документів. Голова Нацради Юрій Артеменко спрогнозував, що історія з ліцензією «1+1» і прозорістю структури власності каналу не завершилася та може продовжитися після 31 березня, коли телеканал прозвітує про свою власність.