ЗМІ: пов`язана з Медведчуком група стала найбільшим імпортером дизпалива

Все про економіку та фінанси

Компанії з групи Wexler вийшли на перше місце в рейтингу імпортерів дизельного палива в 2018 році, випередивши основного постачальника білоруських нафтопродуктів компанію "БНК-Україна", пише "БізнесЦензор" з посиланням на еnkorr та дослідження "Консалтингової групи" А-95 ".

Так, в 2018 році компанії "Анвітрейд", "Оптімусойл" і "Термінал Ойл" сумарно імпортували 946,5 тис. тонн дизельного палива, що на 26% або 194,3 тис. тонн перевищує обсяг імпорту 2017 року.

Частка поставок дизпалива групою Wexler в загальному обсязі українського імпорту зросла з 14,3% у 2017 році до 16,4% в 2018 році. Найбільшим імпортером серед цих компаній став "Анвітрейд" (511,7 тис. тонн), "Оптімусойл" (305,2 тис.), "Термінал Ойл" (129,6 тис).

Другий рядок рейтингу посіла компанія "БНК-Україна", чий обсяг поставок скоротився на 29% (на 298 тис. тонн) до 739,8 тис. тонн.

Як зазначається, ряд компаній, наприклад, ОККО і WOG, імпортують білоруське паливо, в тому числі, через "БНК-Україна". Саме переорієнтація ОККО і WOG у минулому році на закупівлю палива з інших джерел, стала головною причиною різкого падіння імпорту "БНК-Україна".

Зокрема, ОККО скоротила поставки через "БНК-Україна" на 157 тис. тонн, WOG - на 108 тис. тонн. При цьому найбільшими покупцями дизпалива у "БНК-Україна" в 2018 році залишалися ОККО (183,5 тис. тонн) і "Укрпаллетсістем" (115,7 тис. тонн).

Третє місце за обсягом імпорту дизпалива в 2018 році, як і роком раніше, зайняла група WOG, імпортувавши 537,6 тис. тонн (-9% або 46,7 тис. тонн до 2017 року).

У топ-10 імпортерів дизпалива в 2018 році також увійшла компанія "Укренерджі", яка з кінця 2017 почала залізничні поставки палива з Росії. У минулому році компанія імпортувала 166,6 тис. тонн дизпалива, збільшивши поставки більш ніж в 8 разів.

У розрізі джерел поставок, найбільшими імпортерами російського ресурсу стали Wexler (946,5 тис. тонн), ОККО (404,8 тис. Тонн) і WOG (183,3 тис. Тонн).

Найбільше білоруського дизпалива імпортували "БНК-Україна" (739,8 тис. тонн), група "Елемент" (196,4 тис. тонн) і ЗНКГ (169,4 тис. тонн).

Лідером з імпорту литовського дизпалива залишився WOG - 130,6 тис. тонн, в трійку найбільших увійшли KLO (58,2 тис. тонн) і Socar (48,1 тис. тонн).

Найбільший обсяг дизпалива по морю імпортувала WOG, наростивши поставки з 68,3 тис. тонн у 2017 році до 114,1 тис. тонн в 2018 році. У трійку лідерів увійшли група "Трейд Коммодити" з об`ємом 101 тис. тонн і одеська компанія "Євростандарт" (99,5 тис. тонн).

Як повідомлялося, раніше в січні співвласник групи компаній Unimex Борис Ганджа 22 січня 2019 року призначений головою мережі Glusco в рамках переходу компанії під спільне управління Unimex і групи компаній Wexler.

Мережа Glusco сформована на базі роздрібного бізнесу компанії "Роснефть".

Wexler Group є найбільшим імпортером російського дизельного палива з нафтопродуктопроводу "ПрикарпатЗахідтранс", а також координатором залізничного наливу "трубопровідного" дизпалива в Новограді-Волинському. "Анвітрейд" з Wexler Group є ексклюзивним оператором по відвантаженню "трубопровідного" дизпалива автомобільними партіями.

ЗМІ пов`язують обидві компанії з оточенням Віктора Медведчука. Сам Медведчук будь-яку причетність до бізнесу традиційно відкидає, хоча і визнавав, що управляє оформленими на його дружину активами в Росії.