Суд прийняв позов Сбербанку до "Донецької залізниці" на $50 млн

Все про економіку та фінанси

22 квітня Госпсуд Донецької області відкрив провадження в справі №905/2043/18 за позовом Сбербанку до держпідприємства “Донецька залізниця” про стягнення 50,3 млн дол за кількома кредитними договорами від 30.04.2013 (№07-В/13/66/КЛ-КБ, №08-В/13/66/КЛ-КБ, №09-В/13/66/КЛ-КБ, №10-В/13/66/КЛ-КБ, №11-В/13/66/КЛ-КБ).

Як писав Finbalance, загальний обсяг позовних вимог Сбербанку до "Укрзалізниці" та "Донецької залізниці" сягає 170 млн дол.

06.02.2019 Госпсуд Донецької області видав наказ на виконання свого рішення від 24.05.2018 в справі №910/22858/17 (набрало законної сили 25.01.2019) про стягнення з «Донецької залізниці» на користь Сбербанку 68 млн дол заборгованості.

26.02.2019 Східний апеляційний госпсуд залишив без змін рішення Госпсуду Донецької області від 06.12.2018 (в справі №905/1562/18), яким було частково задоволено позов Сбербанку та вирішено стягнути з ДП “Донецька залізниця” 5,1 млн дол заборгованості за договором про відкриття кредитної лінії №32-В/12/66/ЮО від 21.09.2012.

21.03.2019 Госпсуд Донецької області задовольнив позов Сбербанку до ДП “Донецька залізниця” (в справі №908/5205/14) та вирішив стягнути з відповідача на користь позивача 1,25 млн дол за нарахованими процентами за користування кредитною лінією №11-В/13/66/КЛ-КБ від 30.04.2013.

31.01.2019 Північний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу Сбербанку в справі №910/537/17 та залишив без змін рішення Госпсуду м. Києва від 20.03.2017, яким скаржнику було відмовлено в задоволенні позову до ПАТ “Українська залізниця” про стягнення 47,8 млн дол та 59,6 млн грн заборгованості держпідприємства “Донецька залізниця” (позичальника за договором про відкриття кредитної лінії №32-В/12/66/ЮО від 21.09.2012).

Свої позовні вимоги Сбербанк обгрунтовував тим, що “Укрзалізниця” є правонаступником ДП "Донецька залізниця". Натомість суд апеляційної інстанції зауважив, що “Укрзалізниця” не стала правонаступником ДП "Донецька залізниця", оскільки “процедура реорганізації ДП "Донецька залізниця", проведення інвентаризації його майна, а також передача майна, всіх прав та обов`язків від ДП "Донецька залізниця" до ПАТ "Українська залізниця" призупинена до завершення антитерористичної операції” (цитата).

19.04.2018 Верховний Суд відмовився задовольнити касаційну скаргу Сбербанку та лишив без змін рішення судів нижчих інстанцій в справі №910/653/17, якими Сбербанку було відмовлено в задоволенні позову про стягнення 55 млн дол з ПАТ “Укрзалізниця” за кредитним договором №70-В/11/66/ЮО.

Згідно з судовими матеріалами, позичальником було ДП “Донецька залізниця”, а до ПАТ “Українська залізниця” банк звернувся із позовом як до правонаступника (на думку позивача).

Суди і в цій справі констатували, що згідно із законом «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та відповідними постановами Кабміну, перехід прав і обов`язків ДП «Донецька залізниця» до ПАТ «Українська залізниця» пов’язується з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника. А цей процес незавершений, й відповідно, ПАТ “Українська залізниця” не стала повноцінним правонаступником ДП “Донецька залізниця”.

У січні 2019 року Президент Петро Порошенко підписав закон про мораторій на стягнення активів з “Укрзалізниці” за борги “Донецької залізниці”.

Раніше "Укрзалізниця" заявляла, що на окупованій частині Донецької та Луганської областей залишилося близько 25 тисяч вагонів - як УЗ, так і інших власників. "Це приблизно чверть вагонів парку компанії. Крім того, там залишилося багато нерухомого майна УЗ. Приблизно 60-70% майна "Донецької залізниці" залишилися там", - зауважували в "Укрзалізниці".

Про борги “Донецької залізниці” та “Укрзалізниці” перед Промінвестбанком - тут, ВТБ Банком - тут, банком “Форум” - тут, ПУМБ і Таскомбанком - тут.