Агентство Standard&Poor`s підвищило рейтинги Приватбанку з «SD/SD» («Вибірковий дефолт», через проведену операцію bail-in, - ред.) до «CCC+/C», проте вважає, що Приватбанк, "як і раніше, схильний до ризиків", а його здатність виконувати фінансові зобов`язання "залежить від сприятливих бізнесових, фінансових і економічних умов, що пов`язано з дуже великою часткою проблемних кредитів, а також низькими показниками капіталізації і прибутковості".
Цитата з висновків агентства:
«Наскільки ми розуміємо, перевірка якості активів Приватбанку, проведена компанією Ernst&Young в кінці березня 2017 року, виявила необхідність формування істотних додаткових резервів за корпоративними кредитами та іншими активами.
Крім того, ми відзначаємо низький рівень капіталізації: коефіцієнт достатності капіталу банку в середині квітня 2017 року становив 6,4% згідно з Українськими положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку.
Після націоналізації банку уряд збільшив його капітал приблизно на 127 млрд грн (близько 5 млрд дол). Ми не впевнені, чи планує уряд в найкоротші терміни здійснити додаткові вливання капіталу з метою підвищення капіталізації Приватбанку до рівня інших банків регіону, враховуючи обсяг фінансового навантаження, яка в цьому випадку ляже на уряд. Проте нашим базовим сценарієм не передбачені такі дії уряду щодо Приватбанку, як оголошення про банкрутство і ліквідація.
Разом з тим, ми не впевнені в стабільності існуючої бізнес-моделі Приватбанку, принаймні, в короткостроковій перспективі.
Основна частина корпоративних кредитів, що становлять близько 80% сукупного обсягу кредитування, є проблемними і фінансуються головним чином за рахунок депозитів фізичних осіб.
Незважаючи на те, що в бюджет Приватбанку на 2017 рік закладено прибуток за підсумками року, ми не виключаємо можливості того, що банк відобразить збиток за 2017 рік відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності, оскільки комісійних доходів від банківських операцій (сильного сегмента для Приватбанку) і процентних доходів по портфелю державних цінних паперів може бути недостатньо для покриття додаткових витрат на формування резервів, процентних витрат по депозитах і адміністративних витрат.
Крім того, ми відзначаємо додаткові ризики щодо кредитоспроможності Приватбанку в середньостроковій перспективі, пов`язані з вимогами власників сертифікатів участі в позиці і депозитів, конвертованих в капітал.
Наскільки ми розуміємо, наразі в міжнародних судах відкрито кілька судових розглядів, ініційованих клієнтами банку, депозити яких підлягали примусової конвертації в капітал.
З моменту націоналізації ми вважаємо Приватбанк організацією, пов`язаною з державою (ОСД). Однак, наскільки ми розуміємо, Приватбанк не є для уряду стратегічно значущим інвестиційним об`єктом, і уряд оголосив про намір продати банк в середньостроковій перспективі, після реструктуризації банку і при наявності сприятливих умов на ринку.
На наш погляд, банк відіграє важливу роль для українського уряду, займаючи провідне становище в сегменті вкладів фізичних осіб (близько 35% вкладів банківської системи) і обслуговуючи близько половини населення України, що користується банківськими послугами, а також обробляючи основну частину платежів, що проводяться в банківському секторі країни.
Разом з тим, ми оцінюємо зв`язки Приватбанку з українським урядом як обмежені, враховуючи невизначену здатність уряду надавати екстраординарну підтримку ОСД. Таким чином, ми оцінюємо ймовірність отримання Приватбанком своєчасної і достатньої екстраординарної підтримки з боку держави як помірно високу».
Про потребу Приватбанку в новій докапіталізації, конфлікти між державою та екс-власниками читайте тут.