Відповідно до матеріалів Госпсуду м. Києва, на початку березня він отримав заяву від Промінвестбанку, в якій банк просить залучити компанію VR Global Partners (Кайманові острови) як його правонаступника в справі №910/21454/17 - за позовом Промінвестбанку до ПАТ “Українська залізниця” про стягнення заборгованості за кредитним договором про відкриття кредитної лінії №20-3764/2-1 від 29.12.2011 на суму 12,9 млн дол та 114,9 млн грн.
Крім того, 11 березня Північний апеляційний госпсуд задовольнив подібну заяву Промінвестбанку та замінив його на компанію VR Global Partners як правонаступника в іншій справі - №910/14018/18 - за позовом ПАТ “Українська залізниця” до Промінвестбанку про визнання недійсним пункту іншого кредитного договору - про відкриття кредитної лінії №К-03/140 від 07.03.2012.
Свою заяву Промінвестбанк мотивував тим, що VR Global Partners є його правонаступником на підставі договору купівлі-продажу прав вимоги від 22.02.2019, згідно з яким Промінвестбанк відступив для VR Global Partners права вимоги в т.ч. за кредитним договором №К-03/140 від 07.03.2012.
Нагадаємо, Промінвестбанк належить російській держкорпорації “Внєшекономбанк”. При цьому VR Global Partners пов’язують з VR Capital Group, яку створив інвестбанкір Річард Дітц (Richard Deitz) - у минулому він був одним із засновників інвесткомпанії “Ренесанс Капітал” (як повідомлялося, після кризи 1998 року продав свою частку в “Ренесансі”).
У вересні 2018 року Антимонопольний комітет України надав дозвіл для кіпрської компанії Wiltan Enterprises Limited (підконтрольна VR Global Partners) купити в групи ICU 50% кіпрської PVK Energy Investment, якій належить ТОВ "ЕК "Солар Капітал" (Херсон) - проект будівництва сонячної електростанції.
У лютому 2019 року “Укрзалізниця” публічно заявляла про спроби Промінвестбанку продати її кредитну заборгованість для третіх осіб. “Укрзалізниця” наголошувала, що виступає проти цього та “наполегливо рекомендувала потенційним зацікавленим сторонам утриматися від такої транзакції” (цитата).
У свою чергу Промінвестбанк заявляв, що видав кредити для дочірніх структур “Укрзалізниці” на понад 150 млн дол, які не були своєчасно погашені. Банк запевняв, що “Укрзалізниця” спонує його до дисконтування боргу.
Як писав Finbalance, обсяг позовних вимог Промінвестбанку до “Укрзалізниці” та її територіальних підрозділів перевищує 200 млн дол.
Разом з тим, “Укрзалізниця” подала низку позовів до Промінвестбанку про визнання недійсними низки положень кредитних договорів та внесення змін до них (частину з позовних вимог “Укрзалізниця” аргументовує тим, що зміни до угод вносилися без погодження з Мінфіном та Мінінфраструктури).
12.12.2018 Госпсуд м. Києва частково задовольнив позов Промінвестбанку до АТ “Українська залізниця” (в справі №910/19925/17) та вирішив стягнути з відповідача на користь позивача 12,85 млн дол та 112 млн грн за договором про відкриття кредитної лінії №20-3762/2-1 від 29.12.2011 (позичальником була “Південно-Західна залізниця”).
У березні-2017 «Укрзалізниця» зверталася за роз’ясненнями до Кабміну, чи варто повертати Промінвестбанку борги, з огляду на ризик того, що відповідні кошти, як зазначалося, можуть бути спрямовані на фінансування тероризму та підтримку військової агресії Росії проти України.
Детективи НАБУ розслідують кредитні взаємовідносини між “Укрзалізницею” та Промінвестбанком (кримінальне провадження №52017000000000522).
Про позовні вимоги Сбербанку до “Укрзалізниці” та “Донецької залізниці” на 170 млн дол - тут.