Обсяг позовних вимог Сбербанку до "Укрзалізниці" та "Донецької залізниці" сягнув $170 млн

Все про економіку та фінанси

12 листопада Госпсуд Донецької області повернув Сбербанку його позовну заяву до держпідприємства “Донецька залізниця” про стягнення 50,3 млн дол (справа №905/2043/18).

Свої позовні вимоги Сбербанк обгрунтовував заборгованістю відповідача за низкою кредитних договорів 2013 року (№07-В/13/66/КЛ-КБ, №08-В/13/66/КЛ-КБ, №09-В/13/66/КЛ-КБ, №10-В/13/66/КЛ-КБ, №11-В/13/66/КЛ-КБ).

Суд вирішив, що сумісний розгляд всіх вимог банку ускладнить вирішення спору, оскільки “підлягають встановленню обставини щодо підстав, якими обґрунтовується стягнення заборгованості окремо за кожним договором про відкриття кредитної лінії, що укладені між сторонами” (цитата).

Як писав Finbalance, 19.04.2018 Верховний Суд відмовився задовольнити касаційну скаргу Сбербанку та лишив без змін рішення судів нижчих інстанцій в справі №910/653/17, якими Сбербанку було відмовлено в задоволенні позову про стягнення 55 млн дол з ПАТ “Укрзалізниця” за кредитним договором №70-В/11/66/ЮО (від 2011 року).

Згідно з судовими матеріалами, позичальником було ДП “Донецька залізниця”, а до ПАТ “Українська залізниця” банк звернувся із позовом як до правонаступника.

Суди констатували, що згідно із законом «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та відповідними постановами Кабміну, перехід прав і обов`язків ДП «Донецька залізниця» до ПАТ «Українська залізниця» пов’язується з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника. А цей процес незавершений, й відповідно, ПАТ “Українська залізниця” не стала повноцінним правонаступником ДП “Донецька залізниця”.

Разом з тим, 24.05.2018 Госпсуд Донецької області задовольнив позов Сбербанку в справі №910/22858/17 та вирішив стягнути з держпідприємства “Донецька залізниця” 68,1 млн дол боргу за вказаним договором про відкриття кредитної лінії №70-В/11/66/ЮО.

20.03.2017 Госпсуд м. Києва відмовився задовольнити позов Сбербанку до ПАТ “Українська залізниця” в справа №910/537/17 про стягнення 47,8 млн дол та 59,6 млн грн за договором про відкриття кредитної лінії №32-В/12/66/ЮО від 2012 року (позичальником було ДП “Донецька залізниця”). Наразі Північний апеляційний госпсуд розглядає апеляційну скаргу Сбербанку на це рішення.

Раніше "Укрзалізниця" заявляла, що на окупованій частині Донецької та Луганської областей залишилося близько 25 тисяч вагонів - як УЗ, так і інших власників. "Це приблизно чверть вагонів парку компанії. Крім того, там залишилося багато нерухомого майна УЗ. Приблизно 60-70% майна "Донецької залізниці" залишилися там", - зауважували в "Укрзалізниці".

Про боргові вимоги Промінвестбанку до “Укрзалізниці” та її підрозділів на понад 200 млн дол див. тут і тут. ВТБ Банку на 1 млрд грн - тут. Про кредитні спори з Таскомбанком - тут.

Як писав Finbalance, відповідно до ухвали Печерського райсуду м. Києва від 09.08.2017, Головна військова прокуратура Генпрокуратури здійснювала процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42017000000000861 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.258-5 Кримінального кодексу («Фінансування тероризму»).

У документі наводилися дані прокуратури, що «керівництво та посадові особи ПАТ «Укрзалізниця» шляхом формального представництва інтересів ПАТ «Укрзалізниця» в судах створюють широку можливість стягнення понад 7 мільярдів 758 мільйонів гривень [боргів] утворених протягом 2007-2013 років ДП «Донецька залізниця» перед банківськими установами із капіталом Російської Федерації». Як констатувалося, виконання рішень судів «тягне тяжкі наслідки ПАТ «Укрзалізниця». В ухвалі суду серед банків з російським держкапіталом був названий лише Сбербанк (59 млн дол), також згадана компанія «ВТБ Лізинг України» (34,9 млн дол).