Nielsen: споживчі настрої в Україні погіршилися вперше за останні півтора року

Все про економіку та фінанси

Індекс споживчої довіри в Україні в першому кварталі 2018 року знизився на 3 пункти - до 58 пунктів (за шкалою від 0 до 200), такі результатами дослідження споживчої довіри The Conference Board Global Consumer Confidence Survey, підготовленого у співпраці з Nielsen, пише "Інтерфакс-Україна".

"Споживачі залишаються обережними у витратах, оскільки рівень їхньої впевненості є найнижчим у Європі. Однак навіть в умовах споживчого песимізму бізнес з оптимізмом дивиться в майбутнє, і ці тенденції створюють ґрунт для розвитку", - наводяться в релізі слова генерального директора Nielsen в Україні та Білорусі Вайоса Діморагаса.

Згідно з документом, це перше погіршення споживчих настроїв за останні півтора року, оскільки з третього кварталу 2016 року спостерігалося їх безперервне зростання, що дало змогу індексу піднятися з 50 до 61 пункту.

Nielsen уточнює, що індекс обчислюється за трьома показниками: оцінка споживачами перспектив на ринку праці та рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в цей момент.

Як зазначають дослідники, зниження індексу споживчої довіри в першому кварталі 2018 року порівняно з четвертим кварталом 2017 року пояснюється зниженням показників рівня фінансового благополуччя і готовності витрачати гроші, тоді як за показником оцінки перспектив на ринку праці зафіксовано зростання.

Згідно з документом абсолютна більшість українців продовжує вважати, що країна перебуває в стані рецесії, при цьому кількість таких незначно зросла: 95% - у першому кварталі-2018 проти 93% - у четвертому кварталі-2018.

Кількість споживачів, які вважають, що країна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців, підвищилася до 77% на початку 2018 року з 66% кварталом раніше.

На першому і другому місцях у списку занепокоєнь українців, як і раніше, - страхи про зростання тарифів на комунальні послуги та війна: 29% і 28% відповідно. У п`ятірці причин для переживання також знову здоров`я, економіка і зростання цін на продукти харчування.

За даними дослідження, 28% українських споживачів не мають вільних коштів після купівлі товарів першої необхідності. А ті, хто має вільні гроші, витрачають їх на новий одяг (31%), відпустку (27%), роблять заощадження і відпочивають не вдома (по 21%).

Значення індексу вище 100 пунктів свідчить про переважання в країні оптимістів, нижче 100 пунктів - песимістів, а значення в 100 пунктів - про рівновагу між оптимістичними та песимістичними очікуваннями від майбутнього.

Nielsen входить до списку S&P 500, проводить дослідження в понад 100 країнах світу.