НАБУ розслідує приватизацію Одеського аеропорту

19.04.2017, 09:00

Директор НАБУ Артем Ситник повідомив, що кримінальне провадження щодо приватизації Одеського аеропорту наразі перебуває на стадії проведення економічної експертизи, а наприкінці травня-початку червня бюро розраховує прийняти остаточні рішення.

Як писали "Наші гроші" з посиланням на ухвалу Солом`янського райсуду м. Києва від 06.10.2016, в рамках кримінального провадження НАБУ №52016000000000214 розслідуються можливі зловживання посадовців Одеської міськради за попередньою замовою з ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» і ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» щодо заволодіння комунальним майном.

Як повідомлялося, у 2011 році Одеська міськради без конкурсу уклала угоду з фірмою «Одеса аеропорт Делопмент» про створення ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса».

Спільне підприємство створювалося під приводом залучення інвестицій в сумі $90-120 млн для реконструкції злітної смуги і терміналу аеропорту.

Внеском Одеської міськради стали основні засоби КП «Міжнародний аеропорт «Одеса». У створеному підприємстві частка міськради склала 25% (118 млн грн.), а інвестора «Одеса аеропорт Делопмент» – 75% (355 млн грн.). Це унеможливило прийняття міськрадою будь-яких рішень в органах управління підприємством.

При цьому основні засоби КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» були оцінені за балансовою вартістю і, як вважають, правоохоронці були оцінені занижено. Крім того, «Міжнародний аеропорт «Одеса» приватизував комунальне майно, хоча воно передавалося йому тільки в користування.

НАБУ оцінює збитки м.Одеси лише від сплати дивідендів на користь ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» за 2013-2014 рр. у 36 млн грн. Водночас НАБУ стверджує про загальну суму збитків у понад 100 млн грн.

Слідчі з’ясували, що приватизувавши комунальний аеропорт, нові власники взяли під його заставу кредит в «Укрексімбанку» на 30 млн доларів на будівництво термінального комплексу.

У 2015 році передачу майна комунального аеропорту приватній фірмі визнано незаконною та скасовано. Але всупереч цьому мер Одеси Геннадій Труханов підписав з інвесторами мирову угоду, за якою ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» зобов’язалось повернути лише десять об’єктів із переліку майна, що було раніше внесено до статутного капіталу. Крім того, цією угодою скасовано будь-які зобов’язання приватної фірми перед Одеською міською радою, зокрема залучення $90-120 млн інвестицій.

У ході слідства встановлено, що 178 млн грн. інвестовані у ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», були раніше позичені у «Фінбанку» компаніями ТОВ «Аллегрон», ТОВ «Балк Инвест», ТОВ «Дельта Финанс», ТОВ «Дом-Інвест-Україна», ТОВ «Готель Лондонський», ТОВ «Будівельна компанія «Пантеон», ТОВ «Ромалєкс Хотел Консалтінг», ТОВ «Транс Финанс», ТОВ «Укр Мет Плюс». Інвестовані в статутний капітал гроші згодом були оформлені як застава по кредитах цих компаній.

Закон про господарські товариства забороняє використовувати для формування статутного капіталу кошти, отримані в кредит.

Фірма «Аллегрон» була записана на Віктора Левченка і припинена у грудні 2014 р. «Балк Инвест» належить Олександру Кириченку з села Яськи Одеської обл. Засновником «Дельта Финанс» є Михайло Чернецький, «Дом-Інвест-Україна» – Сергій Бородін, БК «Пантеон» (припинена) – Сергій Коротков, «Ромалєкс Хотел Консалтінг» – кіпрська компанія «Ромалєкс Консалтинг ЛТД». «Транс Финанс» донедавна засновником був Олександр Шабалін, а з червня цього року – Олег Гончар. «Укр Мет Плюс» оформлене на вже згадане ТОВ «Ромалєкс Хотел Консалтінг» та Ігоря Посуховського.

Кінцевими власниками фірми «Готель Лондонський» через ТОВ «Вертекс-Юнайтед» є Борис Кауфман і кіпрська компанія «Уайарес Ентерпрайсіз ЛТД». До березня 2015 р. у засновниках «Вертекс-Юнайтед» також був одеський бізнесмен Олександр Грановський. Раніше Кауфман і Грановський заперечували звязок із реконструкцією аеропорту і компанією «Одеса Аеропорт Девелопмент».

comments powered by Disqus