Мінінфраструктури хоче відновлювати дороги за кошти з «альтернативних джерел»

Все про економіку та фінанси

Фахівці Міністерства інфраструктури презентували концепцію проекту з будівництва, ремонту та захисту доріг від подальшого руйнування в Миколаївській області. Основна ідея ініціативи - запустити процес реформ дорожньої галузі, не чекаючи законодавчих змін, які за прогнозами Міністерства, почнуть вступати в дію з початку наступного року, повідомляє прес-служба міністерства.

За задумом робочої групи пілотний проект у Миколаївській області передбачає залучення коштів, наданих самими учасниками дорожнього руху та іншими зацікавленими сторонами. Ними можуть бути інвестори, регіональні перевізники, морські порти, сільгоспвиробники, Укрзалізниця. Ініціатори пропонують створити прозорий спеціалізований дорожній фонд Миколаївської області - прототип Державного дорожнього фонду, що стане першим кроком до цільового використання коштів на дороги регіону. Виконувати та контролювати роботу будуть незалежні підрядники та аудитори, які обиратимуться за допомогою відкритих тендерів.

Окрім цього, на дорогах Миколаївщини буде запроваджено подвійний ваговий контроль. Усі дані з системи автофіксації надходитимуть інспектору Державної служби з безпеки на транспорті, який після зважування вантажівки на мобільному ваговому комплексі згідно з законодавством України має стягнути з порушника штраф. Одночасно результати потраплятимуть на незалежний захищений сервер Міністерства інфраструктури та МВС. Таким чином, можна буде проконтролювати роботу інспектора та уникнути можливих корупційних зловживань.

Ініціатива спрямована на випробування нових ідей з вирішення тих проблем, які сьогодні паралізували дорожнє господарство країни. Це і не систематичність та недостатність фінансування галузі, і непрозора робота Укравтодору, і відсутність ефективного габаритно-вагового контролю. Як наслідок - систематичні порушення перевізниками вантажів існуючих норм, нестача коштів на ремонт та швидке руйнування доріг.