Мегасеквестр - 2014: На яких чиновниках і соцпрограмах уряд заощадить 39,72 млрд грн.

Все про економіку та фінанси

14 липня за підсумками наради в прем’єра А. Яценюка Мінфін підготував оновлену версію проекту змін до держбюджету-2014 – «відповідно до проведеної роботи з місією Європейського департаменту МВФ». На цій нараді ухвалено рішення про забезпечення нового балансу – без збільшення дефіциту держбюджету за рахунок додаткових надходжень (4,5 млрд грн) і скорочення видатків та надання кредитів з бюджету на 39,72 млрд грн. Про це йдеться в матеріалах до нового проекту змін до держкошторису-2014, який опинився в розпорядженні FINBALANCE.

Як зазначається, за основу пропозицій було взято касове виконання держбюджету за І півріччя при умові, що в ІІ півріччі касове виконання буде забезпечене на рівні, що не перевищуватиме першу половину року. 

До стабілізації економічної ситуації в Україні передбачається скоротити видатки на забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади, які здійснюють державний нагляд (контроль) на 70% порівняно з видатками, затвердженими на 1 липня 2014 року розписом асигнувань загального фонду державного бюджету на серпень-грудень (за винятком видатків на опалення приміщень). Йдеться про такі сфери:
- охорони навколишнього середовища;
- АПК;
- безпеки на морському та річковому транспорті, автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті;
- захисту прав споживачів;
- контролю за дотримання законодавства про захист економічної конкуренції;
- контролю за цінами;
- контролю за наркотиками;
- контролю з якості та безпеки лікарських засобів;
- з питань праці;
- за діяльністю навчальних закладів;
- державного фінансового контролю;
- експортного контролю;
- державного архітектурно-будівельного контролю;
- державного пробірного контролю;
- держполітики у сферах туризму та курортів;
- інфраструктурних проектів;
- держслужби;
- ветеринарної медицини та захисту рослин;
- санітарного та епідеміологічного благополуччя населення;
- геологічного вивчення та раціонального використання надр;
- гірничого нагляду та промислової безпеки;
- соціального захисту інвалідів та ветеранів;
- інтелектуальної власності;
- захисту персональних даних;
- протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань;
- регуляторної політики та розвитку підприємництва;
- науки, інновацій та інформатизації;
- екологічних інвестицій;
- інвестиційної діяльності та управління національними проектами;
- рибного господарства;
- кінематографії.

Водночас Мінфін пропонує встановити, що зазначені органи проводять перевірки та здійснюють інші контрольні заходи виключно у випадках, визначених урядом.

Також є намір скоротити 2-місячний обсяг видатків на забезпечення діяльності інших держорганів (крім органів, що забезпечують обороноздатність держави, здійснюють правосуддя) порівняно з обсягом, затвердженим на 1 липня у розписі асигнувань загального фонду бюджету (бюджету Пенсійного фонду) на серпень-грудень (за винятком видатків на опалення приміщень).

При цьому керівникам центральних органів виконавчої влади та інших державних органів для забезпечення такого скорочення, а також керівникам інших бюджетних установ та підприємств, установ і організацій, які отримують підтримку з бюджету, має бути доручено здійснити заходи щодо оптимізації штатної кількості працівників; надання працівникам відпусток без збереження зарплати; встановлення для працівників режиму роботи на умовах неповного робочого дня; зменшення або скасування стимулюючих виплат, підвищень посадових окладів; зменшення надбавок і доплат. Говориться і про перегляд укладених договорів на придбання товарів, робіт, послуг.