Глава НБУ Валерія Гонтарева в неділю в ефірі телеканалу ICTV назвала «брошуру Тарути» «памфлетом» і «збірником повних інсинуацій з різних жовтих сайтів».
Також вона висловила думку, що власники виведених з ринку банків організували проти неї інформаційну кампанію, яка, за версією глави Нацбанку, розпочалася ще до візиту української офіційної делегації на недавні збори МВФ та Світового банку у Вашингтоні (де, власне, в т.ч. поширювалася згадана брошура).
Коментар Finbalance
Редакція Finbalance теж не виключає, що останній скандал довкола В. Гонтаревої з політичними вимогами щодо звільнення її з посади може бути ініційований у т.ч. власниками деяких виведених з ринку банків.
Щодо «брошури Тарути», то суперечливих моментів у ній дійсно вистачає – як з точки зору фактологічної, так й інтерпретаційної (англомовну версію див. тут, скорочену україномовну - тут).
Разом з тим, назвати абсолютно всю брошуру 100-відсотковою брехнею, м’яко кажучи, проблематично.
Серед джерел інформації, згаданих у брошурі, фігурує в т.ч. Finbalance. Точніше, є посилання на наш матеріал від 23 січня 2016 року «Генпрокуратура підозрює НБУ в співучасті у виведенні 535 млн дол. з Дельта Банку». Який, підкреслимо, готувався на основі даних слідчих Генпрокуратури, описаних в ухвалі Печерського райсуду м. Києва від 25 грудня 2015 року (документ був офіційно оприлюднений в держреєстрі судових рішень).
Як ми ставимося до того, що публікація Finbalance була використана при підготовці «брошури Тарути»? Нейтрально. Ми орієнтуємося на подачу, передусім, фактів (і значно меншою мірою власних суб`єктивних оцінок), а своєю аудиторією вважаємо і прибічників, і критиків будь-яких високопосадовців.
Щодо пасажу В. Гонтаревої про «жовті видання».
Можна було б погодитися з такою оцінкою щодо окремих джерел інформації, які згадуються в брошурі ім. Тарути. Це зрештою суб’єктивні судження, на які кожний має право. Однак слід пам`ятати, що не всі матеріали жовтих видань неодмінно неправдиві, а відповідно, надмірно узагальнені різкі й "шапкозакидні" характеристики ризикують бути не зовсім точними. Це по-перше.
По-друге, досить оригінально відносити до «жовтих медіа» в т.ч. «Інтерфакс-Україна», «Українські новини», ВВС Україна, "Дело" тощо. Бути в такій компанії для Finbalance не образливо. Навіть навпаки.