ГПУ має питання до Укрзалізниці через залучення радників для реструктуризації євробондів

Все про економіку та фінанси

Відповідно до ухвали Печерського райсуду м. Києва від 21.02.2019, Генпрокуратура здійснює процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні №42018000000001287 щодо залучення Укрзалізницею радників для реструктуризації євробондів у 2015-2016 рр.

Згідно з судовими матеріалами, в 2013 році регіональні підрозділи Укрзалізниці залучили 500 млн дол позики через випуск єврооблігацій компанією-нерезидентом Shortline plc.

У 2015 році Кабмін включив ці зобов’язання в план реструктуризації суверенних та квазісуверенних боргів України. Тоді уряд своєю постановою передбачив, що Укрзалізниця (як і Ощадбанк, Укрексімбанк, Київська міськрада) для реструктуризації єврооблігацій залучають французьку компанію Lazard Freres SAS як фінансового радника та британську компанію White&Case LLP як юридичного радника. Оплату їх послуг Укрзалізниця (як і інші згадані держпозичальники) мала здійснювати за рахунок власних коштів.

Як констатують слідчі, “незважаючи на наявність у підприємств залізниці в штаті значної кількості відповідних фахівців у галузі права та договірних відносин”, на рахунки Lazard Freres SAS, White&Case LLP та залучених з їх ініціативи компаній після 25.03.2015 перераховано понад 2,5 млн дол.

За оцінками слідчих, Укрзалізницею “протиправно залучено у якості фінансових та юридичних радників низку вітчизняних підприємств, які надавали послуги, аналогічні послугам що надавались «Lazard Freres SAS» (Франція) та «White&Case LLP» (Великобританія), наступні підприємства: Астерс (Asters), ТОВ «Астерс», ТОВ «Конкорд Кепітал», Оріент Кепітал Лтд (Orient Capital), Ді.Еф. Кінг лімітед (D.F. King Limited)” (цитата).

“На рахунки вказаних підприємств перераховано значні суми грошових коштів, без відповідного погодження обґрунтування та погодження Міністерства фінансів України”, - йдеться в судових матеріалах.

Як писав Finbalance, у рамках цього ж кримінального провадження №42018000000001287 в слідчих були питання щодо повноти сплати податків у контексті випуску єврооблігацій в інтересах Укрзалізниці.

Нагадаємо, реструктуризація єврооблігацій Укрзалізниці на 500 млн дол була завершена в І кварталі 2016 року.

Тоді Укрзалізниця домовилася з кредиторами, що ставка купона з цінних паперів підвищується до 9,875% з 9,5%, термін їх погашення буде продовжено до 15 вересня 2021 року з 21 травня 2018 року. При цьому дати сплати відсотків будуть перенесені на 15 березня та 15 вересня. При цьому було передбачено такий графік погашення цінних паперів:

- 60% непогашеної основної суми боргу сплачуються в 2019 році: 30% - 15 березня 2019 року, 30% - 15 вересня 2019 року;
- 20% непогашеної основної суми боргу сплачуються в 2020 році: 10% - 15 березня 2020 року, 10% - 15 вересня 2020 року;
- 20% непогашеної основної суми боргу сплачуються в 2021 році: 10% - 15 березня 2021 року, 10% - 15 вересня 2021 року.

У лютому 2019 року Кабмін схвалив випуск "Укрзалізницею" єврооблігацій на суму до 500 млн дол через Rail Capital Markets plc, організаторами якого виступають J.P. Morgan Securities plc і Dragon Capital (Cyprus) Limited.

Як зазначалося, облігації можуть бути випущені за ставкою до 11% річних на строк до 7 років із можливим достроковим погашенням, а загальний розмір комісій і витрат обмежений 3,7 млн дол.