Economist: автомита Трампа найбільше вдарять по виробникам Mercedes і BMW

Все про економіку та фінанси

Президент США Дональд Трамп розглядає мита на імпортні автомобілі як більш далекосяжну смертоносну зброю порівняно з обмеженнями на імпорт сталі та алюмінію. Це жахлива новина для світових автовиробників. Особливо німецьких, які найбільше залежать від експорту. Йдеться, передусім, про Daimler (виробляє Mercedes) та BMW, акції яких впали після того, як Трамп вчергове підтвердив можливість запроваження мит, пише The Economist.

За словами Трампа, американські авто експортуються в Європу з митами 10%, тоді як по іншим напрямкам ставка оподаткування 2,5%. Проте це результат переговорів багатьох років, уже не кажучи, що Трамп ігнорує 25-відсоткову ставку на імпорт легких вантажівок, введену ще в 1964 році президентом Ліндоном Джонсоном як відплату за французькі та німецькі тарифи на американську курятину.

Розслідування Департаменту комерції, що має завершитися до середини липня, може дійти до надуманих висновків, що імпортні автомобілі, як і імпортна сталь, загрожують нацбезпеці США. Трамп обіцяв ввести 25-відсоткове мито в такому разі (також він наводив ставку 20% у більш пізніх твіттах).

Це жахлива новина для світових автовиробників. Особливо німецьких, які найбільше залежать від експорту. Йдеться, передусім, про BMW та Daimler, в яких, за оцінками Barclays, на США припадають відповідно 10% та 8% глобальних продажів (у Volkswagen – близько 3%). На кону - близько 600 тис німецький транспортних засобів. За оцінками фахівців, через тарифи 25% німецькі автовиробники будуть втрачати кошти на кожному автомобілі, що відправлятимуть з Європи.

Погрожуючи тарифами, Трамп може спонукати BMW and Daimler більше виробляти в США. Але для ефективної роботи заводи мають випускати понад 300 тис авто на рік. Оскільки американський ринок недостатньо великий для цих трансфортних засобів, вони також мають експортуватися.

При цьому Китай, прагнуючи зменшити напругу, 1 липня знизив мита на імпортні автомобілі з 25% до 15%. Проте у відповідь на заплановані Трампом мита ставки оподаткування на американські авто можуть зрости до 40%. Найбільші експортери в Китай – BMW, який торік відправив понад 100 тис авто з американського заводу, а також Daimler, який експортував близько 70 тис одиниць.

У короткостроковій перспективі частина з обговорюваних мит може бути перетравлена виробниками, а частина – перекладена на покупців. Що відповідно вдарить по дохідності та продажам. На сьогодні німецькі автовиробники у верхній частині переліку секторів, які глобальні інвестори можуть уникати.

У довгостроковій перспективі деякі виробництва BMW і Daimler можуть переміститися в Китай. А їх американські заводи можуть перелаштуватися до обслуговування локального ринку, в т.ч. для виробництва салонів і хетчбеків, які наразі імпортуються. На це знадобиться два та більше років і вимагатиме дорогого переоснащення з супровідним підвищенням цін та зниження ефективності заводів.

Це засмучує інвесторів, адже галузь і так має здолати значні виклики – дизельний скандал, значні інвестиції в електричні транспортні засоби, підвищення ефективності бензинових двигунів.

Додаткові бар’єри для німецьких автовиробників може створити намір Трампа провести повторні переговори по NAFTA (торгова угода між США, Канадою та Мексикою).