Дефолтна Укрзалізниця повернула борг Альфа-Банку

Все про економіку та фінанси

12 січня Господарський суд м. Києва припинив провадження в справі за позовом «Альфа-Банку» до ПАТ «Укрзалізниця» щодо стягнення 7,1 млн дол – на підставі п. 1-1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу (оскільки «відсутній предмет спору»).

«22.12.2016 Публічним акціонерним товариством «Українська залізниця» заборгованість за кредитним договором №125-В/13 від 15.10.2013 погашено в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою по особовому рахунку відповідача, а також довідкою про стан кредитної заборгованості №465-19-208514 від 05.01.2017», - констатується в ухвалі суду.

Крім цього, 10 січня Госпсуд м. Києва припинив провадження в справі за позовом «Альфа-Банку» до ПАТ «Українська залізниця» щодо стягнення 12,6 млн дол та пені 2,86 млн грн за договором про відкриття кредитної лінії №131-В/13 від 15.10.2013 (на підставі того ж таки п. 1-1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу).

Госпсуд м. Києва також розглядає ще два позови «Альфа-Банку» до ПАТ «Українська залізниця» - щодо стягнення боргу на 12,6 млн дол (за кредитним договором №130-В/13 від 15.10.2013) і 5,94 млн дол (за договором №132-В/13 від 15.10.2013). Представники сторін повідомляли суд про можливість врегулювання спору мирним шляхом.

Довідково

27 грудня "Укрзалізниця" і "Укргазбанк" підписали договір, що передбачає надання компанії кредиту в розмірі 4 млрд грн на 5 років.

Наразі Госпсуд м. Києва розглядає два позови Сбербанку до ПАТ «Українська залізниця» щодо стягнення майже 59 млн дол (один з позовів – на 55 млн дол, інший – на 3,75 млн дол).

За часів Януковичів «Укрзалізниця» та її регіональні підрозділи активно кредитувалися, зокрема, в банків російського походження (Сбербанк, ВТБ, Альфа) і банків, підконтрольним близьким до тодішньої влади особам (ВБР, ПУМБ, Таскомбанк, Форум, Експрес-банк, Юнісон).

У травні 2015 року «Укрзалізниця» повідомила кредиторам про настання технічного дефолту підприємства й зазначила, що планує провести реструктуризацію боргу перед приватними кредиторами на 32 млрд грн при загальній сумі боргу в 37,5 млрд грн. Із них внутрішній борг перед приватними кредиторами становив близько 22 млрд грн.

На початок 2016 року кредитний портфель компанії, 85% якого номіновано в іноземній валюті, становив 46,9 млрд грн.

У січні-2016 «Укрзалізниця» реструктуризувала зобов`язання на суму 500 млн дол за євробондами, домовившись про продовження терміну користування позикою до 2021 року.

На початку листопада голова правління "Укрзалізниці" Войцех Балчун повідомив, що кредитний портфель компанії становить 43 млрд грн, із яких 83% в іноземній валюті. За словами Балчуна, керівництво компанії веде переговори з кредиторами про переведення боргу на нацвалюту для скорочення валютних ризиків.

07 грудня власники єврооблігацій «Укрзалізниці» на суму 500 млн дол погодилися до кінця 2017 року продовжити відмову від крос-дефолту за внутрішньою заборгованістю, в тому числі Донецької залізниці. Відповідну пропозицію компанії підтримали власники 93,48% цінних паперів.

Про перипетії довкола боргів "Донецької залізниці" читайте тут.