Банкрутство "Дніпроавіа": суд відхилив кредиторські вимоги Приватбанку на 1,5 млрд грн

Все про економіку та фінанси

17 грудня Господарський суд Дніпропетровської області в рамках справи про банкрутство ПАТ "Авіаційна компанія "Дніпроавіа" відмовився задовольнити заяву Приватбанку про визнання його вимог до "Дніпроавіа" в розмірі 1,5 млрд грн.

Разом з тим, 17 грудня суд затвердив реєстр вимог кредиторів “Дніпроавіа”, включивши до нього в т.ч. вимоги Goiania Comercio E Servicos Internacionais LDA - 920,8 млн грн (4 черга) і 489,5 млн грн (6 черга); ТОВ "Альянс Партнер Груп" - 823,8 млн грн (4 черга); ТОВ "Міжнародний аеропорт "Дніпропетровськ" - 598,8 млн грн (4 черга); ТОВ "Галтера" - 545,9 млн грн (4 черга); Troyon Assets Limited - 340,6 млн грн (4 черга); Feyen Consulting Limited - 216,9 млн грн (4 черга); Brassbox Limited - 179,6 млн грн (4 черга); ПАТ "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта" - 132,8 млн грн (4 черга) тощо.

Свої вимоги до “Дніпроавіа” Приватбанк обгрунтовував нарахуванням винагороди за користування кредитом та пені відповідно до низки кредитних договорів 2011-2014 років, укладеним між банком та авіакомпанією (у т.ч. №4Д11108И, №4Д11109И, №4Д11110И, №4Д11111И, №4Д13319И, №4Д13668И, №4Д14007И).

Суд відхилив ці вимоги Приватбанку на підставі судових ухвал від 26 листопада, які були винесені в рамках цієї ж справи та якими за клопотанням ТОВ “Галтера” було визнано недійсними умови кредитних договорів в частині нарахування винагороди за користування кредитами (приклад аргументації суду - тут).

22 грудня Госпсуд Дніпропетровської області зупинив провадження в справі про банкрутство ПАТ "Авіаційна компанія "Дніпроавіа", з огляду на подання Приватбанком апеляційних скарг на ухвали від 26 листопада.

Як відомо, “Дніпроавіа” пов’язують з “приватівцями”. За даними НКЦПФР, на кінець ІІІ кварталу 2018 року власником 99,45% акцій авіакомпанії було згадане ТОВ “Галтера”.

Провадження в справі про банкрутство “Дніпроавіа” було порушене судом у листопаді 2017 року за заявою згаданої "Укртатнафти", яка знову ж таки підконтрольна “приватівцям” та їх партнерам.

Згідно з судовими матеріалами ще від 2011 року, «Дніпроавіа» орендувало літаки в Brassbox Limited, Goiania Comercio E Servicos Internatiocionais, Troyon Assets Limited, Feyen Counsulting Limited.

Восени 2017 року ЗМІ писали, що в «Дніпроавіа» вже не було повітряних суден, а принаймні, частина з них перейшла до авіакомпанії "Роза вітрів".

30.03.2017 Госпсуд Дніпропетровської області задовольнив позов Фонду держмайна, розірвав договір купівлі-продажу від 28.08.2009 акцій ВАТ "Авіаційна компанія "Дніпроавіа" в кількості 111 956 480 штук (94,572% статутного капіталу товариства), який був укладений між Фондом держмайна і ТОВ "Галтера". Згідно з рішенням суду, акції «Дніпроавіа» мали бути списані на користь держави. Свої позовні вимоги ФДМУ обґрунтовував неналежним виконанням умов договору купівлі-продажу з боку ТОВ «Галтера» (йшлося в т.ч. про невнесення обіцяних інвестицій на 882 млн грн).

Разом з тим, 27.06.2018 Дніпропетровської апеляційний госпсуд задовольнив апеляційну скаргу ТОВ “Галтера” та скасував вказане рішення Госпсуду Дніпропетровської області від 30.03.2017.