ЄБРР скаржиться на спроби оточення екс-міністра оборони забрати 2,4 тис вагонів

Все про економіку та фінанси

Українське представництво ЄБРР заявило, що екс-власники компанії "Інтерлізінвест", яка раніше володіла парком з 2,4 тис вантажних вагонів та які згодом банк відсудив за договором застави, ведуть боротьбу за контроль над компанією і цим парком, пише «Інтерфакс-Україна».

"Посібники екс-власника продовжують боротися з ЄБРР за контроль над "Інтерлізінвест" і вагонами. Їх тактика включає в себе зловживання слабкостями і недосконалістю судової системи, фізичне залякування осіб, що діють в законних інтересах ЄБРР. Також останнім часом вона полягає в використанні ЗМІ для поширення пліток і неправдивої інформації про структуру власності і ролі належної ЄБРР компанії "КРЕА" і українського приватного вагонного оператора "Спецвагон Транслізинг", - йдеться в повідомленні.

У ЄБРР нагадують, що в 2011 році банк надав кредит у розмірі $90 млн приватному вагонному оператору - компанії "Інтерлізінвест", найбільшим власником якої, в той час, виступав почесний президент "Інтер Кар Груп", а пізніше міністр оборони (2013-14 рр.) Павло Лебедєв.

У підсумку, як відзначили в банку, "Інтерлізінвест" не виконав свої платіжні зобов`язання перед ЄБРР і вивів сотні тисяч доларів на пов`язану компанію, що має відношення до П. Лебедєва.

"Одночасно з настанням дефолту по кредиту у вересні 2014 року компанія "Інтерлізінвест" піддалася рейдерській атаці з боку компанії "Веста Сервісез Лтд", - зауважили в ЄБРР.

Банк же прийняв рішення захищати свої інвестиції шляхом звернення стягнення на забезпечення, в тому числі заставним вагонам "Інтерлізінвест". Українські суди визнали за ЄБРР право власності на вагони компанії.

"Це рішення було підтверджено апеляційною та касаційною інстанціями, а також Верховним Судом. У грудні 2016 року Державна виконавча служба України офіційно передала ЄБРР право власності на 2387 вагонів", - констатують в ЄБРР.

ЄБРР створив спеціальну українську компанію ТОВ "КРЕА I ЮЕЙ" ("КРЕА"), яка буде володіти і розпоряджатися вагонами за дорученням і від імені ЄБРР.

Крім того, в банку повідомили, оскільки "КРЕА" є холдинговою компанією без досвіду управління вагонним парком, вона звернулся до послуг українського приватного вагонного оператора - ТОВ "Спецвагон Транслізинг". Цей оператор раніше був призначений судом для розпорядження цими вагонами і наразі, як і раніше, зареєстрований як їх власник і оператор в базі даних ПАТ "Укрзалізниця".

"Інтерлізінвест", що входила в "Інтер Кар Груп, була зареєстрована в 2005 році. Активну діяльність компанія почала в 2009 році. У жовтні 2014 року компанія заявила про рейдерське захоплення компанії зі зміною власника.

У компанії тоді заззначали, що згідно з виписками з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, пред`явленими групою прониклих 8 жовтня 2014 року в офіс осіб, замість "Інтерлізінвест Юкрейн Б.В." (Нідерланди) на 1 жовтня того року їм стало зареєстровано 26 вересня 2014 року ТОВ "Керуюча компанія "Інтер-Бліц" (смт Ювілейне Дніпропетровської обл.). Водночас, згідно з держреєстром, вже станом на 9 жовтня 2014 року цю компанія володіла часткою в 1%, а 99% належало офшорної компанії "Веста Сервісес Лтд" (Британські Віргінські о-ви).

ТОВ "Спецвагон Транслізинг" зареєстровано в 2008 році, спеціалізується, зокрема, на діяльності вантажного залізничного транспорту. Її засновником є кіпрська "Джаввіер Інвестментс Лімітед".

"КРЕА I ЮЕЙ" створена в листопаді 2016 року. Її основним видом діяльності є надання в оренду машин, обладнання та товарів. Також спеціалізується на діяльності вантажного залізничного транспорту.

ЄБРР є найбільшим міжнародним фінансовим інвестором в Україні. На 1 січня 2016 року банк взяв на себе зобов`язання щодо надання близько €12 млрд в рамках 355 проектів по всій країні.