26 лютого Східний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційні скарги “Укрзалізниці” й Сбербанку та залишив без змін рішення Госпсуду Донецької області від 06.12.2018 (в справі №905/1562/18), яким було частково задоволено позов Сбербанку та вирішено стягнути з держпідприємства “Донецька залізниця” 5,1 млн дол заборгованості за договором про відкриття кредитної лінії №32-В/12/66/ЮО від 21.09.2012.
Нагадаємо, загальний обсяг позовних вимог Сбербанку до "Укрзалізниці" та "Донецької залізниці" сягає 170 млн дол.
Як писав Finbalance, 06.02.2019 Госпсуд Донецької області видав наказ на виконання свого рішення від 24.05.2018 в справі№910/22858/17 (набрало законної сили 25.01.2019) про стягнення з державного підприємства «Донецька залізниця» на користь Сбербанку заборгованість на суму 68 млн дол.
31.01.2019 Північний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу Сбербанку в справі №910/537/17 та залишив без змін рішення Госпсуду м. Києва від 20.03.2017, яким скаржнику було відмовлено в задоволенні позову до ПАТ “Українська залізниця” про стягнення 47,8 млн дол та 59,6 млн грн заборгованості держпідприємства “Донецька залізниця” (позичальника за договором про відкриття кредитної лінії №32-В/12/66/ЮО від 21.09.2012).
Свої позовні вимоги Сбербанк обгрунтовував тим, що “Укрзалізниця” є правонаступником ДП "Донецька залізниця". Натомість суд апеляційної інстанції зауважив, що “Укрзалізниця” не стала правонаступником ДП "Донецька залізниця", оскільки “процедура реорганізації ДП "Донецька залізниця", проведення інвентаризації його майна, а також передача майна, всіх прав та обов`язків від ДП "Донецька залізниця" до ПАТ "Українська залізниця" призупинена до завершення антитерористичної операції” (цитата).
19.04.2018 Верховний Суд відмовився задовольнити касаційну скаргу Сбербанку та лишив без змін рішення судів нижчих інстанцій в справі №910/653/17, якими Сбербанку було відмовлено в задоволенні позову про стягнення 55 млн дол з ПАТ “Укрзалізниця” за кредитним договором №70-В/11/66/ЮО.
Згідно з судовими матеріалами, позичальником було ДП “Донецька залізниця”, а до ПАТ “Українська залізниця” банк звернувся із позовом як до правонаступника (на думку позивача).
Суди і в цій справі констатували, що згідно із законом «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та відповідними постановами Кабміну, перехід прав і обов`язків ДП «Донецька залізниця» до ПАТ «Українська залізниця» пов’язується з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника. А цей процес незавершений, й відповідно, ПАТ “Українська залізниця” не стала повноцінним правонаступником ДП “Донецька залізниця”.
12.11.2018 Госпсуд Донецької області повернув Сбербанку його позовну заяву до держпідприємства “Донецька залізниця” про стягнення 50,3 млн дол (справа №905/2043/18).
Свої позовні вимоги Сбербанк обгрунтовував заборгованістю відповідача за низкою кредитних договорів 2013 року (№07-В/13/66/КЛ-КБ, №08-В/13/66/КЛ-КБ, №09-В/13/66/КЛ-КБ, №10-В/13/66/КЛ-КБ, №11-В/13/66/КЛ-КБ).
У січні 2019 року Президент Петро Порошенко підписав закон про мораторій на стягнення активів з “Укрзалізниці” за борги “Донецької залізниці”.
Раніше "Укрзалізниця" заявляла, що на окупованій частині Донецької та Луганської областей залишилося близько 25 тисяч вагонів - як УЗ, так і інших власників. "Це приблизно чверть вагонів парку компанії. Крім того, там залишилося багато нерухомого майна УЗ. Приблизно 60-70% майна "Донецької залізниці" залишилися там", - зауважували в "Укрзалізниці".